Tekil Mesaj gösterimi
Alt 10-28-2007   #2
Profil
Üye
 
ReHRe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Mesajlar: 153
Üye No: 8376

Seviye: 11 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Canlılık: 0 / 260
Çekicilik: 51 / 13399
Tecrübe: 42

Teşekkür

Teşekkürler: 0
0 Mesajina 0 Tesekkür Aldi
Rep
Rep Puanı : 10
Rep Gücü : 18
İtibar :
ReHRe is on a distinguished road
Standart

BULGU VE YORUMLAR
Arastırmada, ilkögretim (1.-5. Sınıf) matematik ders kitaplarının genel bir degerlendirilmesi sonucunda elde edilen bulgular ve yorumları asagıda verilmistir.
Tablo 2. ilkögretim Matematik Ders Kitaplarını Sınıf Degiskenine Göre
Click the image to open in full size.
*p<0.05, *LSD’ye göre: 2 ile 4, 2 ile 5. ** p<0.05 **LSD’ye göre: 1 ile 4, 1 ile 5.***p<0.05 **LSD’ye göre: 1 ile 5, 2 ile 5.
ilkögretimde yararlanılan matematik ders kitaplarının degerlendirilmesinde, ögretmen görüslerine göre (Tablo 3), 1., 2., 3., 4. ve 5. Sınıf matematik ders kitapları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık görünmemektedir (F=0.765). Genel degerlendirme bulgularına göre, ilkögretimde (1.-5. Sınıf) matematik ders kitaplarının “yeterli” oldugu söylenebilir. Ancak, “Farklı kaynaklardan yararlanılmıstır (F=2.089)” maddesinde LSD’ye göre, 2. Sınıf ile 4. Sınıf arasında, 2. Sınıf ile 5. Sınıf arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık görünmektedir. Farklı kaynaklardan yararlanmak, ögrencilerin bilgi ve becerilerini artıracaktır. Bu noktada, ikinci sınıf ögrencilerini farklı kaynaklara yönlendirmenin zor oldugu düsünülürse, özellikle ikinci sınıf matematik ders kitaplarının daha fazla kaynaktan yararlanılarak olusturulması yerinde olacaktır. “Resim, harita, grafik vb., gerekli yerlerde kullanılmıstır (F=2.318)” maddesinde, 1. Sınıf ile 4. Sınıf arasında ve 1. Sınıf ile 5. Sınıf arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık görünmektedir. “Konular kapsamında seçmeli test türü sorular vardır (F=2.121)” maddesinde ise, 1. Sınıf ile 5. Sınıf arasında ve 2. Sınıf ile 5. Sınıf arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık görünmektedir (Tablo 2).
Tablo 3 . ilkögretim Matematik Ders Kitaplarını Genel Bir Degerlendirmede Varyans Analizi
Click the image to open in full size.

Yapılan bir arastırmaya göre (Toluk ve Olkun, 2002: 563-581), incelenen matematik ders kitaplarının problem çözme açısından geleneksel yaklasımı sergiledigi bulunmustur. Bu nedenle, özellikle matematik ders kitaplarında alıstırmalar ve sorular kısmının daha yeterli olması yönünde daha fazla özen gösterilmesi yerinde olacaktır.
__________________

ReHRe


Click the image to open in full size.
ReHRe is offline ReHRe isimli üyenin yazdığı bu Mesajı değerlendirin.   Alıntı ile Cevapla