![]() |
#1 |
Picturebox
Picturebox ve Image
Görüntü denetimleri resim gösterme işlemlerinde kullanılırlar. Resim denetime oranla daha az hazfıza tüketir. Image’lar içerisinde *.Bmp, *.Ico, *.Wmf, *.Jpg, ve *.Gif dosyaları görüntülenebilir. PictureBox Resim kutuları genellikle grafikleri (örneğin bmp, jpg, gif ) görüntülemek için kullanılır. Görüntü denetimleri ile çok benzerdirler. Aralarında çok az farklılık vardır. Eğer sadece bir resim göstermek isteniyorsa görüntü kutusu daha iyi bir seçimdir. Graifiği form üzerinde taşımayı düşünüyorsak resim kutuları daha esnektir. Resim kutuları içerisine çizim yapabiliriz. PictureBox Nesnesi : PictureBox nesnesi program içerisinde resimsel veya grafiksel konumların yer almasını sağlar. Örneğin; kişi, adı ve soyadını girdikten sonra resmini programını eklemek ister ise bu nesnenin kullanılması gerekir. En azından bu nesne ile ihtiyacını görür AutoSize Resim kutusuna bir resim yerleştirildiğinde normal boyutlarda gösterilir. Eğer resim, resim kutusundan büyük ise resim kırpılır. Bu özelliğin değerini True yaparsak resim kutusu boyutlarını grafiğe uyacak şekilde ayarlamasını sağlar. Picture Resim kutusu içerisinde gösterilen resim bu özellikle belirlenir. Hem tasarım modunda hemde çalışma modunda kullanılabilir. Image Bu özellik sadece çalışma modunda kullanılabilir. Resim kutusu içerisinde gösterilen resmi başka bir Resim kutusu içerisine kopyalarken kullanılabilir. Picture2.Picture=Piture1.Image LoadPicture Bu metot çalışma kipinde resim kutusuna resim yükletmek için kullanılır. Picture1.Picture=LoadPicture(dosya adı) ‘Bu kod dosya adı verilen resmi görüntüler Picture1.Picture=LoadPicture( ) ‘Bu kod ise resim kutusu içerisini boşaltır. Picture Bu özelliği araçılığı ile resim eklenebilir. Stretch Bu özellik False ise resmin boyutlarını alır. Eğer özellik True olursa resim denetimin boyutlarına ayak uydurur. Picture1.appearance : Picture Nesnesinin 3D veya normal çerçeve görünüşünde olmasını ayarlar. Picture1.borderstyle : Bu değer Picture nesnesinin çerçeve çizgilerini gösterir ve gizle Picture1.picture : Picture nesnesi içerisindeki reisimin ne olacağını ayarlar Picture1.autoredraw : Picture nesnesinin taşıma esnasında ve form yenilendiğinde otomatik yenilenip yenilenmeyeceğini yarlar. Eğer picture nesnesi içerisindeki resminiz bazı durumlarda bozuk görünüyorsa bu değeri değiştirmeniz gerekir. |
|
![]() |
![]() |
Etiketler |
picturebox |
|
|