Geri git   CurcunaForum.Org > Kültür - Sanat - Tarih - Eğitim ve Uzay > Dünya ve Uygarlık Tarihi
Kayıt ol Yardım Topluluk

Dünya ve Uygarlık Tarihi Tarih hakkında bilinmeyenler burda.

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-17-2007   #1
Profil
Üye
 
N.S.D.A.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jun 2007
Mesajlar: 174
Üye No: 5355

Seviye: 12 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Canlılık: 0 / 281
Çekicilik: 58 / 14615
Tecrübe: 24

Teşekkür

Teşekkürler: 0
0 Mesajina 0 Tesekkür Aldi
Rep
Rep Puanı : 22
Rep Gücü : 18
İtibar :
N.S.D.A.P is on a distinguished road
motorize piyade

Motorize piyade, intikali motorlu taşıt araçlarıyla sağlanan piyade birlikleridir. "Bindirilmiş piyade" olarak da bilinir. Bu tür birliklerde sadece piyade değil, birliğin her türlü malzemesi de bu tür araçlarla nakledilir. Motorize piyadenin Mekanize piyadeden farkı, taşıt araçlarının zırlı olmaması ve lastik tekerlekli araçlar olmasıdır. Motorize piyade biriklerinde kullanılan nakliye araçları, sivil nakliye araçlarına benzer modellerdir, daha güçlü motor, daha kalın ve geniş tekerlek gibi yönlerden farlılık gösteren versiyonlardır.
Askeri birliklerin bu şekilde motorlu araçlarla donatılması, özellikle piyade birlikleri gibi unsurlar açısından son derece etkili bir hareketlilik sağlamaktadır. Birliklerin cepheye intikali, kaydırılmaları, yedek birliklerin gereken cephelere kaydırılması motorlu araçlarla çok daha hızlı yapılabilmektedir. Ayrıca ikmal malzemelerinin nakliyatı da hızlanmış olmaktadır.
Tüm bu avantajlara karşın bu şekilde bir motorizasyon çatışmalarda bir avantaj sağlamamaktadır. Nakil araçlarının zırhsız olması, hafif silahların bile etkilerine açık olmaları demektir. Bu tür nakil araçlarıyla gerek piyadenin gerekse malzeme ve savaş araçlarının cephe hattına kadar taşınabilmesi bazı koşulların varlığını gerektirir. Öncelikle cephe gerisinde gerilla faaliyetleri olmamalıdır. Ayrıca cephe gerisinde tam anlamıyla hava üstünlüğü sağlanmalıdır.
Öte yandan motorize nakil araçları lastik tekerlekli olmaları yüzünden, sert zeminli yollara gerek gösterirler. II. Dünya Savaşında, Doğu Cephesinde Alman kuvvetlerinin en büyük handikaplarından biri de budur, stabilize (toprak) yollar yağış mevsimlerinde çamur deryasına dönmektedir.
Oysa Avrupa cephelerinde, sert zeminli yolların yaygın olması sayesinde Blitzkrieg taktikleri başarılı olmuştur. Yine de sıklıkla, panzer tümenlerindeki tank birlikleri dışındaki diğer unsurlar, tank birliklerinin hızına yetişememişler, harekatın hızının düşmesine neden olmuşlardır.
Ülkeden ülkeye değişiklik göstermekle birlikte genel olarak motorize piyade tümenleri şu unsurlardan oluşmaktadır.
  • 9 Motorize Piyade Tugayı
  • 3 Motorize Piyade Tugayı
  • 1 Komando Taburu
  • 1 Çekili Top Alayı
  • 1 Uçaksavar Alayı
  • 1 Tanksavar Taburu
  • 1 Keşif Bölüğü
  • 1 İstihkam Bölüğü
  • 1 İletişim Bölüğü
  • 1 Lojistik Destek Bölüğü
  • 1 Bakım – Onarım Bölüğü
  • 1 Sıhhiye Bölüğü
__________________

Click the image to open in full size.
N.S.D.A.P is offline N.S.D.A.P isimli üyenin yazdığı bu Mesajı değerlendirin.   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
motorize, piyade


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.