İstanbul boğazı üzerinde Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan 1073 m. boyundaki çelik asma kö
prü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'de zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır.
Bogaziçi Kö
prüsü'nün yapimina 1970 yilinda baslandi ve 29 Ekim 1973 yilinda tamamlanarak hizmete açildi. Kö
prünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir. Avrupa ve Asya kitalarini ayiran Bogaz'dan karsidan karsiya kolayca geçebilme fikri yüzyillar boyunca çekiciligini korudu. Bilinen en eski Bogaz geçisi M.Ö. 511 yilinda gerçeklestirildi. Iskit seferine çikan Pers Krali Darius'un 700 bin kisilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle olusturulan yüzer kö
prü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler Bogaz'in bir kö
prü ile geçilmesi konusunda zaman zaman degisik projeler üretse de bunlar tasari halinde kaldi.



Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz kö
prüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza kö
prü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyilin ikinci yarisinda Istanbul'un hizla gelismesi ve Avrupa-Asya arasindaki trafigin artisi Bogaz'a kö
prü yapilmasini zorunlu hale getirdi. Bogaziçi Kö
prüsü'nün yapimina 1970 yilinda baslandi ve 29 Ekim 1973 yilinda tamamlanarak hizmete açildi. Avrupa ve Asya ile sabit baglanti olarak Türkiye ulasim aginin çok önemli bir halkasini olusturan kö
prüde o dönemden bugüne trafikte beklenenin çok üstünde bir artis gerçeklesti. Kö
prünün ilk hizmete açildigi yil günlük ortalama araç geçisi 32 bin iken 1987'de bu sayi 130 bine çikti. 2004 yilinda ise kö
prüden günlük geçen araç sayisi 180 bin

