Geri git   CurcunaForum.Org > Kültür - Sanat - Tarih - Eğitim ve Uzay > Dersler / Ödev > Tarih
Kayıt ol Yardım Topluluk

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 10-30-2007   #1
Profil
Üye
 
NameLeSS® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
Bulunduğu yer: NeRdeN NeReye....!
Mesajlar: 3.196
Üye No: 141

Seviye: 44 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Canlılık: 0 / 1076
Çekicilik: 1065 / 57004
Tecrübe: 4

Teşekkür

Teşekkürler: 0
0 Mesajina 0 Tesekkür Aldi
Rep
Rep Puanı : 6065
Rep Gücü : 82
İtibar :
NameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond reputeNameLeSS® has a reputation beyond repute
NameLeSS® - MSN üzeri Mesaj gönder
19 İlk Boğaziçi Köprüsü

Muhteşem sanat eseri gibi şayet yapılsaydı

Click the image to open in full size.

Italyan Mimar Mondrakol, Padisah 2. Abdülhamit döneminde, İstanbul Bogazı'na bir köprü inşa etmek için proje hazırladi. Ancak, maket çizimleri de yapılan projeyi beğenmeyen 2. Abdülhamit, köprünün inşaatına izin vermedi.

Osmanli Arsivlerindeki 'Y.A.Hus 411/174' numarali belgede, Sadrazam Sait Pasa projeyi anlatan dilekçeyi 6 Tesrin-i evvel 1316'da (6 Ekim 1900) üst yazi ile padisaha sunuyor. Yazida proje tüm detaylariyla anlatiliyor.
prünün yapım fikri, '93 Harbi' olarak bilinen 1877-78 Osmanlı-Rus Savasi sırasında ortaya atıldı. Almanlarin Istanbul-Bagdat Demiryolu'nu yapımı sırasında da yeniden gündeme geldi.

Istanbul-Bagdat Demiryolu ile Güney Avrupa ve Avrupa'nın merkezinin birlestirilmesini hedefleyen projenin, Bogaz'in en dar yeri olan, bugün Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün bulunduðu Rumelihisarı ile Anadoluhisarı arasında yapilacağı belirtiliyordu.

prünün mimarisi ise şöyle anlatılıyordu:
''İki yakanın arası 600 metre. Projede üç asma köprü olacak ve bu gayet heybetli bir manzara kazanacak. Büyük binanın ortalari minareler ve özel kubbelerle süslenecek. Son direklere çelik kablolar çekilecek, kubbelerden her birinin kaidesi granit olacak. Köprünün ayaklarinin alti, taarruzdan korunmus şekilde olusturulacak. Yüksek kuleler, 15 fenerle ışıklandırılacak. Ayrıca kubbeler, çini ve yaldız tuğralarla süslenecek. Köprünün yüksekliği altından büyük bir geminin geçebilecegi sekilde inşa edilecek. Kulelerin arasından da tren geçecek.''
__________________

Msn İRTİßaT
!...KeşKe ßu kadar ßüyük Sevdirmeseydin Kendini...!

Click the image to open in full size.


Click the image to open in full size.

NameLeSS® is offline NameLeSS® isimli üyenin yazdığı bu Mesajı değerlendirin.   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
bogazici, ilk, koprusu


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.